Værdier, principper og ordensregler

”Plads til alle, men ikke til alt”

Søndergades Skoles værdigrundlag består af en række kerneværdier, definition af disse kerneværdier, samt en beskrivelse af værdiernes betydning for os i det daglige.

Værdiord

Vi ønsker at være en skole hvor følgende værdiord er grundpiller i vores daglige arbejde.

• Ansvarlighed
  • Engagement
  • Humor
  • Ligeværd
  • Tillid
  • Tryghed
  • Tolerance

Vi tror på, at vi på skolen formår at få dette værdigrundlag koblet til vores daglige praksis, således at vi bevidst arbejder med og reflekterer over formidlingen af værdigrundlaget.

Værdier og virkelighed må og skal være tæt forbundne. Virkelighed uden værdier bliver tomhed, værdier uden virkelighed har ingen kraft til at forandre vores samfund til det bedre.

Ordensregler og værdigrundlag - se bilag.

Skolens principper evalueres løbende i skoledistrikt syds skolebestyrelse - se mere på https://distrikt-syd.aula.dk/

ordensregler.pdf

Værdigrundlag SØ.pdf